Tuesday, December 4, 2012

kes kecurian

Ada laporan terbaru kes kecurian di kawasan pangsapuri Cemara. Kali ini kes kecurian komponen motosikal penghuni di blok2. Komponen yang telah dicuri adalah carburator. Karburator motor ini memang mudah menjadi sasaran pencuri. Admin sendiri pun pernah ada pengalaman seperti ini. Parking depan rumah pun kena curi.



Apa yang boleh di buat untuk elak kes seperti ini?
Kalau boleh, parking di tempat yang terang, mudah nampak dan dekat dengan pondok pengawal. Sekurang-kurangnya risiko kecurian lebih rendah. Kalau berlaku juga, kena buat laporan polis, biar polis siasat.

Kepada penghuni yang nampak sebarang aktiviti yang mencurigakan berlaku di sekitar anda, sila lapor segera kepada pengawal keselamatan atau telefon balai polis yang berhampiran.

8 comments:

  1. kat blok mana ni admin?

    ReplyDelete
  2. kepada admin n jmb.....minta tolong pikirkan cara utk pastikan motosikal yang masuk ke kawasan cemara adalah penghuni cemara....

    ReplyDelete
    Replies
    1. perkenalkan stiker..

      Delete
    2. ada sesiapa di sini yg boleh design&supply sticker? boleh bagi proposal pada pihak JMB

      Delete
    3. Nak tanya.. adakah dengan pengenalan sticker akan menghapuskan sistem designated parking? Harap2 dihapuskan..
      Thanks JMB

      Delete
  3. Nanti sy emelkan pada admin corak stiker..anon 4pm,designated parking mcm xkan dihapuskan..tapi mintak reshuffle balik kedudukan parking..biar sama2 adil sama2 susah..my 2cent

    -Anonlif-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok anonlif. kalau boleh dpt harga stiker lagi baik. kita akan perkemas sistem kawalan masuk/keluar dgn pasang cctv, upgrade kad akses & perkenal stiker, lepas tu baru tengok semula sistem designated parking ini. bergantung kepada keadaan utk kekal atau hapuskan.

      Delete