Monday, October 8, 2012

parking survey form

Kepada semua penghuni Cemara, di sini admin attached satu survey form untuk mendapat feedback daripada semua penduduk mengenai perlaksanaan designated parking. Salinan hardcopy form ini akan diedarkan ke setiap rumah dalam masa terdekat.

Jika anda masih belum dapat form ini, dapatkan di tempat berikut:-

1. Download 


Form yang telah siap diisi, hendaklah dihantar kepada pihak pengurusan JMB melalui saluran berikut sebelum atau pada hari mesyuarat 14 Oktober 2012.

  1. Pejabat pengurusan
  2. Pondok pengawal
  3. Committee members
Maklumat tambahan: Oleh kerana ada di kalangan warga Cemara berada di luar kawasan dalam tempoh yg lama & tidak dapat memberi respon terhadap kaji selidik ini, anda juga boleh menghantar maklumat seperti dalam form tersebut ke alamat e-mail aptcemara@gmail.com

Sekian. Terima kasih.

14 comments:

  1. Saya tak dapat nak isi survey form ni sebelum atau pada 14 Oktober ini. Outstation sebulan. Tapi saya tetap tak setuju dengan sistem penandaan parking. Dalam borang dinyatakan sekiranya tidak menghantar borang akan dikira pemilik/ penyewa bersetuju dengan sistem parking yang telah dilaksanakan. Sepatutnya yang tidak menghantar borang mestilah dikira sebagai berkecuali/ tidak mengundi. Bukannya terus automatik bersetuju, barulah dikatakan sistem undian demokrasi. Kalau dah tak mengundi dikira sebagai setuju ini bukanlah cara soal selidik yang sepatutnya, ini sistem komunisme.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kepada En. Penghuni Cemara, ini adalah satu cara utk memastikan semua penghuni Cemara memberi feedback terhadap kaji selidik ini. Oleh kerana En. berada di luar kawasan, En. juga boleh email maklumat yg diperlukan seperti dlm form tersebut ke alamat aptcemara@gmail.com. Semua maklumat ini akan di compile dan keputusan drp survey ini akan dimaklumkan dalam mesyuarat akan datang utk tindakan susulan. Harap dapat e-mail maklumat yg diperlukan ke alamat aptcemara@gmail.com. Sekian.

      Delete
    2. Bagaimana pulak undian bagi rumah yang tidak berpenghuni? Dan tidak tahu menahu pun mengenai borang soal selidik yang dibuat? Sudah tentu dikira setuju secara automatik jugak kan?

      Delete
    3. Anon 6:09am.
      Pihak pengurusan mempunyai maklumat rumah yg ada penghuni & rumah yang tiada penghuni. Jangan risau. Pihak pengurusan hanya mengambil data bagi rumah yg berpenghuni sahaja.

      Delete
  2. maaf la ye....
    saya ingat dah senyap dah pasal paking....dah xde dgr honk atau jeritan BODOH....ingat semua dah ok....
    saya yg dpt paking paling hujung ni rasa SYUKUR sebab tahu bila balik selewat mana..nak keluar bila2....nak balik bila2 pun tak pe...pasal paking yang jauh pun ianya hak milik rumah saya.....so ada tentu ada tempat utk saya letak kenderaan...

    la ni dtg pulak survey.....hmmmm

    sekarang ni penduduk cemara boleh tgk tak berapa banyak kereta yg dulu maharajalela paking kat dalam. ..sekarang ni dah ada kat luar!!!!!!!¦¦!!¦¦!!!!!!!!!!!!
    boleh pikir tak kejayaan penandaan petak ni!!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. Survey form update until 12.02am 14/10/12.

    31 forms telah dikembalikan. Keputusannya.

    22 setuju perlaksanaan nombor parking
    (9 drp Blok1 dan 13 drp Blok2)

    6 tidak setuju (2 drp Blok1 dan 4 drp Blok2)

    3 setuju perlaksanaan nombor parking tapi tidak setuju ianya dapat selesaikan masalah parking.

    Detail summarize akan dibuat dlm masa terdekat setelah pihak committee membuat penilaian terhadap aduan/masalah/komen/cadangan yg ditulis dalam form yg telah diterima.

    Terima kasih kepada anda yg telah memberi kerjasama. Kepada yg belum hantar, harap dapat berbuat demikian dengan segera. Borang boleh didapati di office management @ download kat http://www.mediafire.com/file/6hadog8epx9u5wn/Borang_Kaji_Selidik_Apt_Cemara_2012.pdf.

    Sekali lagi, kepada penghuni yg outstation atau tidak dapat menyerahkan form atas sebab-sebab tertentu dan membaca blog ini, harap dapat hantar jawapan survey ke alamat email admin di alamat aptcemara@gmail.com

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  4. apa keputusan mesyuarat mengenai sistem parking? saya tidak dapat hadir meeting hari ini.

    ReplyDelete
  5. Kecewa_Dgn_JMB_CemaraOctober 17, 2012 at 9:42 PM

    status quo je bro....jmb cakap yang bantah tak ramai...penghuni kena terima bulat-bulat..unless survey form yang di hantar penghuni dikaji,dianalisa mungkin ada perubahan..

    tapi sejauh mana perubahan tu, tak la saya tau...sebab ayat pengerusi (jamali) yang saya ingat, "semua dah bertanda, nak ubah pon dah susah"..
    hmm..so no more komen

    ReplyDelete
  6. Susah juga nak cakap pasal hal parking ni...tengok kat blog ni nampak macam ramai tak setuju..tapi bila tengok kpd borang kaji selidik tu, ramai pula yang setuju. Cadangan/complaint yg ditulis dlm borang tsb akan di analisa oleh committee.Lebih kurang 20% penghuni shj yg telah hantar borang tsb. Harap kpd yg belum hantar borang tsb dapat menyerahkan kembali jawapan soal selidik tsb supaya pihak committee dpt membuat analisa dengan lengkap. Borang boleh di ambil di pondok pengawal/pejabat pengurusan/download kat internet spt alamat di atas.

    ReplyDelete
  7. anyway tq from me to cemara management....
    to jmb..for this few month...good job...reallu hope you can continue to deliver the best task....n good result.
    hope jmb can resolve about resident with maintenance fee debt......

    ReplyDelete
  8. admin.....
    nak tanya la....
    kita dah start buat paking personal.....
    tapi kenapa masih lagi ada yabg boleh masuk tanpa access kad?????.
    kenapa guard masih lagi membenarkan kenderaan tanpa access kad masuk ke dalam kawasan.....
    guard kita tak paham bahasa ke?????
    terlalu berlembut sangat ni......

    ReplyDelete
  9. Anon 10.08am, Maybe visitor? info yg admin dapat, ada beberapa kes (tak banyak) di mana penyewa/penghuni tidak ada akses kad kerana landlord tidak beri kepada penyewa. Kes seperti ini akan diatasi segera.

    ReplyDelete
  10. admin....sampai sekarang pun masih perlukan lagi membunyikan hon agar gate dibuka....saya rasa cik guard kita ada masalah....
    JMB dah terangkan ke rule kawasan kepada guard....
    takkan la pukul5@pukul 6 pagi kenferaan visitor....

    ReplyDelete
  11. kalau laksanakan sistem stiker, dah takde dah problem ni...guard rujuk stiker je..

    ReplyDelete